Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 14 mei 2018

Geluk bij een ongelukje.

Heerlijke warme dagen met volop zon en
koele lichte nachten.
Ik teken ervoor!


Ik moest pakjes wegbrengen vanmorgen; drie stuks.
Het liefst op de fiets, maar het ene pak was te groot en te onhandig om mee te nemen op m'n fiets.
Tja, dan maar met de auto.
Wat bleek: de ventilator had de geest gegeven!
Geen circulatie - geen airco..
Met de ramen wijd open reed ik naar de vrachtcentrale en weer naar huis.
"Ik rij naar de garage om te zien of ze tijd hebben om hem te maken", zei ik tegen de chef.
En hoera! ze hadden tijd.
(Ik heb ook gezegd dat ze naar de linker achter-rem moesten kijken, want volgens mij schuurde die. Onzin, zei de chef, dat zijn de schokbrekers. Mooi niet: De garage belde later op dat de remmen vervangen moesten worden)
De ventilator was kapot: zo van: echt-niet-meer-te-maken kapot. 
Er is een nieuwe besteld en die wordt er morgen ingezet.
Wat wás het goed dat ik gedwongen was om de auto te nemen!!
Het zal wel een rib uit ons lijf kosten; van de andere kant is de auto betaald en al weer elf jaar oud.


Weer thuis was er een monteur bezig om een van de print-machines uit elkaar te halen. Daar moest een nieuwe printplaat in.
Hij is een paar uur bezig geweest....


Zo verdienen we de centjes en zo vliegen ze de deur weer uit.




En als laatste: Het kaarsje dat ik aanstak om aan mijn zus te denken werkte.                                         
De oogoperatie is geslaagd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!