Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 14 april 2018

Muziek en meer.

Even een concert er tussen door.
Wij gingen naar Trio IvanP.
Een intiem concert i een kleine zaal (200 man); best gezellig, fantastische pianist/keyboardspeler, gitarist en drummer en Ivan P...och, hij kon er best mee door.


Ivan Pedersen is net zo oud als ik. Hij gaat twee maanden per jaar op tournee, heeft een hartoperatie ondergaan en droomt nog steeds van "Hét Lied van zijn Leven" te kunnen schrijven en componeren.
Still going strong!


Eerder deze week waren we naar de film "The Post".
De film is okay, maar meer ook niet.
Wel zette het me terug in de tijd, toen vrouwen geen zelfstandig beroep kozen, laat staan een van de meest vooraanstaande kranten bezaten. Toen het heel gewoon was dat vader zijn imperium aan zijn schoonzoon overliet en dat zijn dochter daar trots op was.
De dochter (gespeeld door Meryl Streep) die, na de dood van haar man, beslissingen moest nemen tegen de heersende orde in.
En dan weet ik ineens weer waarom ik destijds mijn thesis schreef over de vrouwen in/en de culturele revolutie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!