Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 10 maart 2018

Zaterdag


Gewoon zaterdag.
Ik liep een rondje.
Geen voorjaar hier, maar een stevige en koude wind.
Er ligt nog ijs op de vijver en vanmiddag kwam er weer een sneeuwbui.

"Eigen schuld, dikke bult", zul je denken; "dan moet je maar geen Scandinavisch land kiezen om te wonen".

Maar áls het voorjaar wordt, dan is het ook een enorm intensief voorjaar. Dan bloeit alles tegelijk!
De tulpen en de blauwe druifjes. De appelboom en de narcissen.


Nu zag ik alleen maar een paar wilgenkatjes langs m'n route.

Ik brei maar weer een stukje. 
Een mens moet wat omhanden hebben.
Een "tussenin" trui. Zo eentje die je zowel koele zomeravonden als frisse winters kunt dragen.


Vanavond heb ik weer een stukje Deense cultuur bijgespijkerd.
We gingen naar de film : Så længe jeg lever" die over het leven en de carrière van John Mogensen gaat.
Hij stierf in 1977 en destijds was ik nog niet ingetuned op die Deense volkszangers.
Een zeer muzikale mand, die zijn sceneangst en hoge ambities wegdronk en uiteindelijk op 48 jarige leeftijd daaraan ten onder ging.
Het lied "Så længe jeg lever" was het eerste dat ik hoorde toen ik indertijd naar hier kwam, dus het is een beetje Onze Song.
Tja, mooi vind ik het niet, maar het zijn de herinneringen die tellen, nietwaar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!