Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 20 december 2017

Skat? No skat.

De overheid? Niet te begrijpen. Al die verschillende instanties...
Ik kreeg een brief dat ik teveel uitbetaald had gekregen. Ergo: belasting terug betalen. Meteen daarna kreeg ik een brief dat ik teveel belasting had betaald ???? Dan maar "even" bellen, zucht.. (je kent het vast wel, er zijn  nog vijf wachtenden voor U).

Eerst naar "Skat"(de belastingdienst) en daarna naar "Udbetaling Danmark" (die voor het pensioen zorgen ). Het schijnt dat ik het ene bedrag van het andere moet aftrekken...Dat ze dat nou niet onderling kunnen regelen..! Dus toch wat belasting terug betalen, maar gelukkig niet zoveel. 


We reden vandaag naar Billund, naar Hotel Legoland, waar de chef een afspraak had over het herinrichten van een grote zaal. Daar moet folie op 12 deuren komen, plus twee bars.
Het was en is erg mistig; niks geen kerstweer.




Het personeel was druk met het binnenslepen en optuigen van diverse kerstbomen. Er zal wel een groot kerstfeest op komst zijn.

De onze staat inmiddels ook. Ietsje vroeger dan de voorgaande jaren, maar anders wordt het zo'n gehaast de laatste dagen voor kerstmis.

Heel traditioneel; gevlochten hartjes, vlaggetjes en de ster aan de top.

Ook de jaarlijkse "Julefrokost" met het Luna koor is weer voorbij. Deze keer had ik het er druk mee; ik zit in de feestcommissie.


Een lied (er waren er vier in totaal); lekker eten - kerst-tapas deze keer; een sketch en het traditionele pakjesspel.

"Rør blot ikke ved mine gamle Jul", wordt er gezongen; "niet aan mijn oude Jul komen"! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!