Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 1 oktober 2017

Hieperdepiep hoera!



Hij wordt alweer 8 jaar vandaag.
Carl Andreas.
Altijd vrolijk en blij, met een groot sociaal hart.
Een spring-in-het veld; een heerlijk joch.
Wij gaan vanmiddag op de koffie. 
"Er is taart", schreef hij op zijn mobieltje.
Want als grote zus en broer een mobiel hebben, dan wil het nakomertje beslist niet achterblijven.
Morgen zal ik een foto op het blog zetten.

Gisteren had ik een gezellig avondje met mijn oude vrienden van Ungdomsgården. 
We waren met z'n zevenen deze keer en hebben wat af gelachen om al onze mankementen en blessures.

Benny had een speciale schoen aan vanwege zijn reuma, Lillian had haar arm in een mitella vanwege een gescheurde biceps, Lissi moest het heel rustig aan doen vanwege hartkwalen en ik kwam binnen hompelen met die hielschoen (nog 18 dagen...hoezee).

Gelukkig laten we tegenwoordig het eten bezorgen, waar we vroeger allemaal iets meebrachten. Maar dat was toen... (de Denen nemen geen genoegen met een kopje koffie en een drankje; eten!). 
Gisteren hadden we tapas besteld en ik had een appeltaart gebakken.
Wel zo gemakkelijk en relaxt.


Het begint herfstig te worden. 
De temperaturen liggen gelukkig nog steeds rond de 16 graden; de tabaksplant verkleurt.

Ook vandaag schijnt de zon. 

Je kunt wel goed merken dat het al eerder donker wordt. 




Op de zaak is het drukker dan druk. Waarschijnlijk speelt de naderende herfstvakantie een rol. Werken, werken, werken. Daar tussendoor de was, de wc en snel even met de stofzuiger door het huis. Veel meer gebeurt er niet. 
Ach, we komen er wel klaar mee.


Een roggebrood, net uit de oven.


En breiwerk.
Dat rode (vest) wordt gebreid op naalden 2½ en 3.
Dat is lang geleden dat ik zulke dunne naalden gebruikte.
Het wordt rond gebreid en naderhand opengeknipt (daarvoor zijn er vijf extra steken opgezet).

Zal ik even wat verklappen?
Ik gebruik bijna altijd sokkenwol. Die is sterk, de wol prikt niet en het werk kan gewoon in de wasmachine. 
De blauwe poncho is met dubbel garen gebreid; op naald vier/vijf.

Fijne zondag !











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!