Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 27 september 2017

Ze kenden me nog.


De STU vierde vandaag haar 10-de verjaardag en ik ben er vanaf het begin bij geweest. Het is een beetje mijn hartenkind.
STU staat voor "Særlig Tilrettelagt Ungdomsuddannelse" wat inhoudt dat het een opleiding is voor zwak begaafde jongeren en jongeren die een gewone opleiding niet aankunnen.

Rechts op de foto staan de schoolrector en de consulente van de gemeente, Marianne en Britta, die allebei tot mijn vriendenkring behoren. 
De speech werd gehouden door de wethouder van sociale zaken, die ik goed ken.
Ik was uitgenodigd op de receptie/het feest en gossie wat zag ik veel mij bekende mensen. Ouders, leerlingen, leraren, de officiële genodigden en wat nog leuker was, ze kenden mij ook en waren blij dat ik er was. 
Dat doet een mens goed.

Ik kreeg een zitplaats op de bank, daarom is de foto op deze manier geknipt.


Het gaat goed met m'n voet. Zo goed dat ik die hielschoen nou al beu ben. En ik moet hem nog drie weken aan!
"Niet steunen op de voorvoet", staat er in het ziekenhuisrapport.
Ik moet alleen oppassen dat ik niet teveel loop; ik loop scheef door die schoen en dat is niet goed voor m'n heup.
Maar ik werk weer volop mee....


Gisteren bijvoorbeeld 
(de chef doet het meeste; ik stuur de folie aan van onderen, trek het papier eraf en ruim de rotzooi op).

Vandaag moesten er letters op de gevel en de fantastische zoon kwam helpen. Direct vanuit z'n werk vanaf de andere kant van Odense...toch weer anderhalf uur rijden naar ons, maar hij doet het toch maar.

Naast werken was er ook tijd voor een avondje theater.
Met een schoonzoon die daar werkt zijn er af en toe van die speciale uitjes.
Gisteren bijvoorbeeld was er een voor-première voor "vrienden van het personeel)", zodat de regisseur de musical nog kon bijsturen voor de echte première morgenavond.
Samen met de ouders van Peter zaten wij op rij zes te genieten van een heel leuk theater/musical stuk.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!