Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 13 juli 2017

Terwijl ik wacht..

Ik heb een cake in de oven en terwijl die gaar wordt kan ik even een blogje schrijven.
Voor wat afleiding reden we vandaag naar IKEA. Daar was het heerlijk rustig. Deze week en de volgende twee weken zijn de hoofdvakantieweken van DK.


We moesten er even uit, want af en toe dan heb je klanten....&§?!!

Gisteren ging er een hele dag met het tevreden stellen van een dame die een "kliniek" aan het inrichten is. Ik zet kliniek tussen aanhalingstekens want in zo'n hocus-pocus zaakje heb ik totaal geen vertrouwen. Ik denk altijd weer dat daar mensen komen die een duizendtal problemen hebben en gevoelsmatig redelijk veel in de war zijn. Die vinden een (misschien) luisterend oor en zijn weer een paar (of veel) kronen armer als ze er vandaan komen. 
De kliniek was voorzien van allerlei semi-religieuze voorwerpen; een Heilig Hart-beeld (twee zelfs dacht ik), iconen, Chinese goden, gong-gong, trommels, geurflesjes en op de muur moesten wij walsstickers plakken met van die algemene spreuken waarmee je op FB wordt doodgegooid.
Enfin, de klant is koning en onze mening staken we netjes onder de banken.
Maar...deze dame was gewoonweg niet tevreden te stellen. Alles was fout! De walsstickers moesten een centimeter lager, nee meer naar rechts, oh nee, links, nee weer op de oude plek.
Dat zei haar gevoel.
Daar kwam nog bij dat haar designer ons de verkeerde maten van de ramen had doorgegeven en dat er onder aan haar visitekaartjes een wit streepje te zien was.
Je zou zo'n mens!
We zijn er uren mee bezig geweest.
Dat dreint je energie.

Vandaag dus even niks! 
Er ligt nog wat werk wat over twee weken af moet zijn; verder is het rustig.


Ik haal mijn energie liever uit een fietstochtje langs de stadswallen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!