Over dingen en doetjes in Denemarken.

zaterdag 22 april 2017

De tijd van nu.

Mijn elektrische fiets werkt niet meer. Iets belangrijks in het elektrische systeem heeft de geest gegeven en er kan geen reservedeel worden aangeschaft. De fiets staat nu al veertien dagen bij de fietsenmaker, maar er is niets aan te doen. Hij is bijna zeven jaar oud; eentje van de eerste leg en hij heeft heel wat kilometers versleten; het beestje is op. Tja......

Ik heb een nieuwe fiets bestelt!!! Weer een elektrische, want dat fietst nu eenmaal heerlijk weg. De man en ik, wij fietsen graag en mijn droom is om op vele van de Deense eilanden te fietsen.
Van mijn oude fiets kan de chef de batterij gaan gebruiken, zodat zijn rij-afstand groter wordt; die van mij krijgt een grotere reikwijdte.


Eerst had ik nog wat bedenkingen over "zomaar een nieuwe fiets kopen", maar ik kreeg gisteren het droeve bericht dan een van mijn neven is overleden en toen bedacht ik me dat ik/wij de tijd die we nog hebben zo goed mogelijk moeten doorbrengen. Nu we nog kunnen fietsen..en genieten..en fit zijn (het gaat de goede kant op met dat chef-been). 

De fiets komt over een week; hopelijk komt het goede weer dan ook weer om de hoek kijken, want jeminee wat is het koud!

Wij reden naar IKEA. Op een zaterdag. Terwijl er buiten een ijzige wind blies. Binnen bij IKEA is het warm. Zo dachten er vele anderen ook over, want het was er druk (niets vergeleken bij Hollandse drukte hoor). We kochten een wit tafeltje voor buiten. Alvast een verjaardagscadeautje voor de chef, die de 30 jarig is.

En omdat we dan toch in Odense waren wipten we even binnen bij Jeff en Ivona. Jeff was brood aan het bakken, dus wij werden getrakteerd op versgebakken brood met diverse soorten kaas. Lekker.



Ivona paste op neefje Luka en ik maakte even een foto bij het uitzwaaien.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!