Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 22 februari 2017

Waakzaam.


De chef keek even naar de cijfertjes op onze gezamenlijke bankrekening en vond een kleine post die hij niet begreep. Noch hij noch ik hadden iets gekocht bij die (internet) zaak maar er was wel 29 kroon afgeschreven. Na een telefoontje met de bank en achtereenvolgens een telefoontje naar de bewuste zaak kwamen we er achter dat ik zogenaamd voor een abonnementsregeling gekozen had om korting te krijgen op nog te kopen spulletjes. Ja hé; aan m'n hoela!. Ik heb destijds een goedkoop horloge gekocht omdat het afgeprijsd was en dat on-line betaald. Maar ik kan me echt niet herinneren - beter nog - dat zou ik nooit doen - een abonnement account aan te maken om voor korting te sparen. Korting die je dus zelf betaald! Meteen alles afgemeld en een paar boze woorden door de telefoon gezegd.
Bondefangeri noemen ze dat hier - Humbug.

En dat was niet het enige deze week.
De chef heeft in de herfst iets voor het bootje gekocht via de Deense Marktplaats DBA (den blå avis) en laaaaang geleden hebben we ook eens iets verkocht op DBA.
Nu werd hij gebeld en gemaild door verschillende mensen over een of andere designerstoel die hij zou willen kopen.
Gelukkig waren de adverteerders wantrouwig en onderzochten de afzender grondig. Daaruit bleek dat iemand zijn mobielnummer gehackt had om via die weg geld los te krijgen van naïeve speurders. 
Meteen gebeld naar DBA die zijn profiel verwijderd hebben (en hopelijk de politie hebben ingeschakeld).

't Is toch wat in deze tijd.

In de bedrijf-mailbox lag overigens vandaag ook een mail met een nep-factuur die je via een ander program moest openen....weg ermee!
Niet eens openmaken! Je weet maar nooit.

Ze worden steeds gehaaider !!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!