Over dingen en doetjes in Denemarken.

dinsdag 14 februari 2017

Valentijn... nou nee!

"Will you be my Valentin"? (Wil jij mijn Valentijn zijn?)
Leuk? Romantisch?
Nee, helemaal niet, volgens mij.
Gelukkig komt het er hier in Denemarken (nog) niet echt in. Op wat chocolade rozen bij de Lidl, een hart van vilt bij een bosje bloemen en wat roze snoepjes is Valentijn niet "ons" feest.
En in het zuiden van Nederland verdrinkt het waarschijnlijk in de Carnaval. 
Gelukkig maar.



Dat was anders in London, waar we een aantal jaren geleden waren, juist toen het Valentijnsdag was. In de zakenwijk, daar tussen al die hoge kantoren in, stonden vele bloemenkramen die bossen rode rozen verkochten tegen astronomisch hoge prijzen. De zakenman kon dan gehaast op weg naar huis nog snel een bosje meepikken, want wee oh wee, hij zou de dag vergeten...

Ik heb altijd medelijden gehad met die (Amerikaanse) meisjes die met Valentijn geen enkel kaartje kregen. Niemand die je lief vindt. 
Poeha, alsof je dan minder waard bent. Mensen geen bloemetje krijgen, geen chocolade hart, geen kaartje of weet ik wat voor andere onzin. Brrrr.

Ik vind het geen leuk ding, zo'n Valentijnsdag. Selectief.
Zelfs Sinterklaas en de Kerstman komen bij iedereen langs. 
Leuke dag? Nee....la-maar-zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!