Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 15 februari 2017

Ouder


Ik moest even een urineproefje af gaan geven bij de dokter. Daar hoef je tegenwoordig geen glaasjes of ander emballage voor te gebruiken. Je plast gewoon een beetje in een plastic bekertje als je bij de dokter bent en hopla: steriel en makkelijk.
Ik had een penicillinekuur gehad voor een blaasontsteking en er moest even worden gecontroleerd of alles in orden was.
De doktersassistente sloeg even iets na in en informatieblad. Ik keek ook. Daar stond op: "Infectie aan de urinewegen bij oudere vrouwen".
Oeps, daar hoor ik nu dus ook bij! Natuurlijk als je 66 bent, maar dat is gewoon nog niet tot mij doorgedrongen. 
Ik vergeet het gewoonlijk. Ik vergeet om te vragen of je korting krijgt bij museumbezoek, bij reizen, bij abonnementen en ga maar door. 
Maar het was even slikken. Oudere vrouwen!








1 opmerking:

  1. Het is toch vaak even apart als je bewust wordt gemaakt van je leeftijd en het beeld dat dit oproept.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!