Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 19 januari 2017

Gewoon wat anders


Mijn breiwerk is bijna af. Een lichtgewicht sjaal in diverse kleuren.

Vroeger breidde ik heel weinig. Toen ik 16 was heb ik ooit een Noorse schaatstrui gebreid, een langdurig/langdradig project.
Toen breidde ik op de Nederlandse (en zoals je hier op het filmpje kunt zien - ook de Engelse) manier.




Jaren geleden begon ik de breinaalden en de draad op z'n Deens vast te houden en hé...plotsklaps was een breiwerk helemaal niet meer zo zwaar.
Het ligt gewoon in je schoot; de draad om je linker vinger, kijk maar.....

En zo heb ik - meestal 's winters - heel wat afgebreid.


Nog eventjes een foto van een affiche van de stad waar ik woon.


Met de oude watertoren en (inderdaad weer) het Kruithuis; met de Landsoldaat, de Trinitatiskerk, de stadswallen met poort en natuurlijk een van de twee bruggen.

Mooie kleuren, nietwaar?
Hebben jullie ook affiches van je woonplaats?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!