Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 19 december 2016

Weinig beweging

Heb jij dat ook wel eens? Dat je niet kunt slapen?
Het is nu drie uur 's nachts en ik heb nog geen oog dicht gedaan.
Hoe dat komt wijt ik aan het feit dat het gewoonweg een heel druk (en gezellig) weekend was.
Maar er zat erg weinig lichaamsbeweging in.

Zaterdag gingen we naar de 60 jarige verjaardag van een van mijn vriendinnen.


Feest vanaf half één 's middags.
En als je de Deense feesten kent dan zit daar niet veel meer beweging in dan af en toe opstaan om je bordje vol te laden aan het buffet en weer naar je plaatsje terug te wandelen.
Het eten was heerlijk; het gezelschap leuk en interessant; de speeches en sketches leuk, maar een mens zit daar maar te zitten.
Tot half negen 's avonds.
Had ik toen maar een rondje gewandeld....maar eh.. donker en koud..en best wel moe van al dat sociale geklets....plofte ik in de luie stoel voor de tv.

Zondag reden we naar Odense. De chef har een heerlijke
"rullepølse" gemaakt en de helft daarvan was voor het zoontje gereserveerd. Die op zijn beurt weer trakteerde op een lunch en dan ben je zo alweer een paar uurtjes verder.

's Middags waren we uitgenodigd bij            Danielle en familie.
Een Nederlands gezinnetje dat tien jaar geleden naar DK is gekomen en een paar maanden geleden hier in de stad is komen wonen. Zij had een appeltaart gebakken en zo zaten we weer een paar uurtjes aan de thee/koffie te ouwehoeren in Nederlands/Deens.

Even thuis een hapje eten en dan hup naar Sandra, die met de avondkoffie wachtte. Even horen hoe het was gegaan met haar nieuwe baan op de school vlakbij en met de baan waar Peter voor op sollicitatiegesprek geweest was.

En zo werd het elf uur.... en we waren best moe..
Nog even een ditje en een datje en dan naar bed, want morgen (vandaag) loopt de wekker weer op de gewone tijd af.
En nu kan ik dus niet slapen....


Morgen (vandaag dus) zet ik de kerststal op.
En de boom krijgt z'n voet.
Misschien doe ik een middagdutje, ook al ben ik daar niet goed in.
Ach, een nachtje minder slapen, daar komt een mens wel overheen.
Ik ga een flinke wandeling maken...morgen.....voor alle zekerheid.

1 opmerking:

  1. Misschien toch best veel prikkels van al dat bezoekwerk. Een wandeling doet dan vaak wonderen inderdaad.

    Het klinkt wel heel gezellig allemaal.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!