Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 30 december 2016

Nieuw/oud jaars bezoekjes.

De Denen doen alles "van te voren".
Zo ook het elkaar een goed Nieuwjaar toewensen.
           Dat begint al net na kerstmis.
Overal waar je komt wordt er "Godt Nytår" gezegd.
(in Nederland wenst men elkaar een "zalig uiteinde en een goed begin")


En bij het overbrengen van de goede wensen voor het nieuwe jaar horen ook wat lekkernijtjes.
Ik zette de chef aan om kransekage te bakken en dat resulteerde in zeven doosjes om weg te geven.


Vanmorgen reed ik eerst naar oud-collega Anne-Birgitte. Een heel gezellig uurtje koffie-met-klets. (Haar dochter was er ook en aangezien iedereen in Fredericia wel iemand kent die iemand kent heb je zo praat genoeg).

Vanmiddag waren we bij Sandra en Peter.
Ook een bakje, ook koffie en een drankje.
Godt Nytår voor jullie allemaal.

Morgen nog wat voor onze "nieuwe" buren. Die vierden geen kerst (moslims) maar Raid kwam ons toch een fles wijn brengen met de wens voor een fijne kerst. Krijgen hij en z'n vrouw morgen een bakje met kransekage.
En mijn buurvrouw aan het einde van de straat; die krijgt er ook een.
Mijn vriendin kwam met tulpen met de kerst, maar zij en haar man  zijn een paar dagen in Kopenhagen....die krijgen pas iets in 2017.

En zo heb ik nog drie bakjes over, maar ik kom er altijd achter dat die-en-die-en die ook nog iets moeten krijgen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!