Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 8 december 2016

Huis-dingen.



Het is net alsof de dagen in december vlugger voorbij gaan dan anders. En elke keer als ik/wij andere plannen hebben, komen er klanten, relaties en bezoek.
De plannen voor vandaag - om een aantal kerstcadeau's te kopen - worden weer uitgesteld.
Ook een beetje m'n eigen schuld omdat ik zo nodig aan de appel - inmaak - productie moest.
Ondanks appelmoes, appeltaart en appelflappen staan er nog drie flinke dozen met appels in de kas en daar komen de muizen op af! Of misschien was het zelfs een rat die langs m'n benen schoot.
Brrr.
De rattenvanger zal er niks aan doen zolang al die appels daar staan. En de muizen/rattenval laten ze steenkoud links liggen.
Dus ik maak van-alles-en-nog-wat van die appels.


Weer vier liter appelgelei kwam er uit.
Ik maakte twee flinke potten met appel-chutney, en vijf potten appeljam.


Appelmoes staat er nog in de diepvries.
Ik heb net weer een enorme zak weggegeven (veel mensen willen ze niet eens; die hebben zelf genoeg of geen zin in het verwerken).

Na al dat koken plakte de keuken weer ... schoonmaken dus.

En dan is er nog strijkgoed...


De dagen voelen ook zo kort.
Zon op : 20 voor negen.
Zon onder : tien voor vier.
Het enige voordeel is dat het stof en de spinnenwebben 
niet goed te zien zijn.






1 opmerking:

  1. Ben je eenmaal gepensioneerd dan vullen de dagen zich toch automatisch. Wonderlijk hè?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!