Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 18 november 2016

Rommelige vrijdag.

Het was een rommelige vrijdag, maar het werd wel gezellig.
Eerst nog even wat orders wegwerken. Dat ging in het begin niet van een leien dakje, maar we kregen de slag te pakken.
Tot twaalf uur werken en dan omkleden!
We moesten naar de receptie bij "onze" tandarts.
We zijn al heel lang bij deze tandarts.
We werden vrienden. 
Onze kinderen gingen samen naar school, ik had een vervelende tandarts, ergo - wisselen - tot eenieders groot genoegen.
De chef ging mee, mijn kinderen, zelfs mijn schoonzoon is nu "patiënt" hier.

Er is veel gebeurd in de loop der jaren. 
Bodil en Svend Aage kochten een oud pand dat ze opknapten en heel gezellig inrichtten.
De jongste dochter studeerde voor tandarts en kwam in de kliniek.
Helaas werd Svend Aage ziek en is drie jaar geleden gestorven.
Bodil bleef de zaak runnen met haar dochter. Maar de dochter kreeg reuma en kan de zaak niet overnemen.
De zaak is "verkocht" en Christian is de nieuwe tandarts.
Ik heb allang bekeken dat het zaakje op dezelfde manier doorgaat.
Persoonlijk, gemoedelijk en professioneel.
Bodil is intussen zeventig en is iets minder gaan werken. Stina, de dochter werkt halve dagen, en de nieuwe tandarts en zijn vrouw zijn heel aardig.
Ik blijf hier nog maar even! 

Later op de middag was ik uitgenodigd voor een sieraden-party bij buurvrouw Ruth.


"Kom nou! Je hoeft niks te kopen. Er is geen enkele dwang".
Maar ik kocht toch.... 
En zo heb ik alweer twee kerstcadeautjes binnen!


Ruth had een heerlijke "kringle" gebakken.


Want koffie hoort erbij!

Buiten viel de hagel zo groot als vogeleieren.

Gelukkig hoefde ik maar drie huizen verder.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!