Over dingen en doetjes in Denemarken.

zondag 2 oktober 2016

Hej Carl.


Hej Carl.
Zeven jaar alweer. Niet te geloven!
Een heerlijk kind. Een geluksbrengertje.

Gisteren (was het zijn echte verjaardag) vierde hij het met z'n schoolvriendjes.
Elf jongens van zeven; da's een klus, een herrie en een hele organisatie.
Daar draait mijn dochter (gelukkig) haar hand niet voor om, ook al moeten de vechtertjes uit elkaar gehaald worden, de vlekken uit het kleed verwijderd worden, het geroep en gebrul binnen de perken worden gehouden (denk aan de buren) en de zielenpietjes getroost worden.
Zo zijn kinderfeestjes met alleen maar jongens nu eenmaal. Ik weet het nog van vroeger, van mijn eigen zoon die in een "jongensklas" zat. Dertien stuks! Ik heb het geweten.

Vandaag waren de grootouders uitgenodigd voor een heerlijke brunch/lunch.


De buiken zijn weer volgegeten!
Wat een heerlijke traktatie!

Aan lekker eten geen tekort dit weekend. In ieder geval waar het mij betreft. Gisteren was Tove namelijk jarig. Een van mijn vriendinnen...of beter een goede kennis.
Tove werd 75 en omdat ze bij ons op diverse feestjes geweest is wilde ze iets terugdoen.
Dat werd (natuurlijk eten) een overheerlijk buffet bij restaurant "Oven Vande".
Met familie, kinderen, kleinkinderen en zelfs achterkleinkinderen.
Van onze vriendengroep waren we met zeven man.
Op een feest- op z'n Deens- mag een lied niet ontbreken:


Dus zongen we met z'n allen (40 man sterk) in het volle restaurant uit volle borst...Da's heel gewoon hier :-)..daar kijkt niemand van op.
Skål!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!