Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 13 juni 2016

Omslag

Vandaag kwam de regen. Een zachte motregen gaf eindelijk het gras en de bloemen water.
Meer dan een maand had het hier bij ons niet geregend.
Het gras was geel aan het worden.
De boeren klaagden.
De aardappeloogst dreigt te mislukken.
Maar nu is het voorlopig afgelopen met de prachtige zomerse temperaturen.
Boeren blij; ik hoef niet te sproeien; moet alleen niet te lang duren!

Met dat mooie warme weer ging er natuurlijk niemand naar de bioscoop. Die hebben dat, net als wij, uitgesteld tot nu.
Ik had nog reductiekaarten via de bioscoopclub.


"Een man die Ove heet", naar het boek van Fredrik Backman.
Een fantastisch boek; heel goed verfilmd (volgens de kijkers; natuurlijk moet de pers het lichtelijk afkraken).



2 opmerkingen:

  1. Fijn voor de natuur dat er weer regen valt inderdaad. Ik vind het ook wel gezellig. Hoewel ik de zon wel een beetje mis.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, hier is het hopelijk wat de regen betreft. Er valt zoveel. :-(

    Mijn ouders hebben besloten (delen van) de Margrietroute in Denemarken te gaan rijden met hun vakantie. Heb je nog tips voor hen?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!