Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 6 juni 2016

Baby shower.

Dat is iets nieuws in DK.
Zo af en toe heb ik het wel eens op tv gezien, meestal in een soap.
Baby Shower.
Een samenkomst om de wordende moeder te verrassen met cadeautjes voordat het druk wordt met een baby.
En zoals zovele dingen die de Atlantische Oceaan overwaaien (Valentijnsdag, Halloween) is ook de Baby Shower en nieuw fenomeen.
Tja, van mij hoeft het niet, maar ik was uitgenodigd door de moeder en zus van het komend moedertje.
En om eerlijk te zijn wilde ik ook het nieuwe huis van dit paartje zien. Twee jaar geleden waren we op de bruiloft en foei, nog geen eens eens gaan kijken in het totaal gerenoveerde huis.
Het is ook een flink eind hiervandaan; in Ballerup bij Kopenhagen.
Enfin, ik nam de trein naar Odense en kon van daaraf meerijden.
Ach het was gezellig.
De vriendinnen (sommigen met baby'tjes) en de familie hadden voor volop eten en drinken gezorgd, er werden cadeautjes overhandigd en spelletjes/quizzen gedaan.
Het weer was prachtig en in de schaduw was het goed vertoeven.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!