Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 25 februari 2015

Köttbullar.


Dit is het uitzicht vanuit de conferentiezaal van Munkebjerg, hotel en conferentiecentrum, waar ik vandaag een, ja inderdaad, een conferentie had.
Hier is het lunchtijd; na de middag kwam de zon door.

O, Oh, Ohhhh, die scherpe februari zon met zijn harde, onbarmhartige licht, waardoor je al het opgespaarde roet van de winter ziet.
Er zal gepoetst moeten worden!
Deze winter is de houtkachel vaak aan geweest; er zijn nogal wat kaarsen en theelichtjes opgebrand, laat staan van de olielampjes.
Het was zo'n donkere winter, dat kaarslicht het gewoon wat aangenamer maakte.

Toen ik thuiskwam had de eega het plafond in de badkamer geschilderd en een lijst vervangen. Die ruimte is nu helemaal klaar en lekker schoon.
Anders zie je op de bovenverdieping zwarte schaduwen op het hout van de lambrisering.
Zucht !
Nou ja, dan maar kamer voor kamer aan de schrob. In het weekend beginnen.......
De olielampjes gaan het hok in! Die gebruik ik voortaan maar buiten, in de zomer, op het terras. En het gebruik van kaarsen wordt teruggebracht naar een minimum.
Dáárom hielden ze natuurlijk vroeger een grote schoonmaak....

Omdat hij de hele middag bezig geweest was (het is rustig op de zaak; niet verontrustend, de opdrachten liggen te wachten op goedkeuring), maakte ik Zweedse köttbullar (die je bij Ikea ook kunt kopen).
Tja.....redelijk....
Maar ik eet toch veel liever de Deense frikadeller!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!