Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 2 januari 2015

Gasten

Daar ik tot maandag vrij ben is er mooi genoeg ruimte om weer wat gasten uit te nodigen.
En ja...in DK komen ze op het eten.


Nou, dat kleed had ik wel beter kunnen strijken, zie ik op de foto. Tijdens het eten zie je er niets van.
Ik was de kok vandaag. Normaal staat de heer des huizes hier voor het meer uitgebreide diner, maar hij moest nog wat werk verrichten in Aarhus. Als hulpje nam hij de oudste kleinzoon mee.
Zo'n "hou 'ns even vast Mamalou" hulpje, voor degenen die Pipo kennen.
Het waaide flink vandaag, met windstoten op stormkracht. Ze waren allebei ook verkleumd toen ze thuiskwamen.
Warme uiensoep doet goed!


Het huis licht op door de tulpen die ik van m'n  
vriendin kreeg op oudejaarsdag.
Van het bezoek vandaag staat er een mooi boeket roze rozen.

Bijna alle kerstversiering zit weer in de doos; de kerststal staat nog tot Driekoningen :-) en de lichtjes buiten verlichten het huis zo gezellig. Misschien laat ik die nog even hangen.

Nieuwjaar; we zaten gisteren weer voor de buis gekluisterd om het tweede seizoen van de serie "Arvingen" te zien. (= erfgenamen)
Het eerste deel is inmiddels verkocht aan veel Europese landen als wel aan Nieuw-Zeeland en Japan.
De aflevering gisteren vond ik maar een vreemde en beslist niet eentje die het leven in DK schildert.
Enfin, kijk zelf maar; hij komt vast wel in NL op de buis.





1 opmerking:

  1. Wij hebben met heel veel plezier Borgen en The Legacy gevolgd en waren zeer onder de indruk. Dus als deze nieuwe serie toch dezelfde kwaliteit blijkt te hebben, ga je er vast na een aflevering erg van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!