Over dingen en doetjes in Denemarken.

donderdag 2 oktober 2014

Fazantenjagers.

...En zo eet de ene dag de andere op en voor je het weet is het alweer bijna weekend. 
De printmachine in de werkplaats maakt overuren; er is nog een hoop werk dat af moet vóór we een paar dagen vakantie houden. Gelukkig maar dat we slechts vijf stappen hoeven te doen om in de werkplaats te komen. Zo gaat het werk door onder het eten, onder de film en zelfs nu in de avonduurtjes print de machine etiketten bij de vleet.

Op mijn werk is er genoeg te doen, maar het is niet echt druk. Daarom ben ik bijtijds thuis en vooral met dit mooie najaarsweer is dat heerlijk. Dan kan ik nog even wat in huis doen, bedden verschonen, was opvouwen, stofzuigen terwijl de zon schijnt...

Gisteren was ik (tijdens werkuren) even naar de receptie op de "Produktionskole."
Die bestond 20 jaar en vierden hun zoveelste uitbreiding. De leerlingen zorgden voor muziek, lekkere hapjes en rondleidingen.
Ik kom er regelmatig, dus de rondleiding heb ik maar overgeslagen.


Een produktionsskole is voor leerlingen die even uit het gewone onderwijs moeten stappen, soms vanwege psychische problemer, omdat hun intellect bezwaren maakt of omdat ze vanwege balade weggestuurd zijn. Het is fantastich om te zien hoe een paar maanden produktionsskole veel van deze jongeren weer op weg helpt.

Gisterenavond moest er weer een beetje op de website van het Lunakoor gedaan worden en dat beetje werd toch een paar uurtjes achter de pc.

Vanavond hebben we het lang bewaarde verjaardagscadeau van de eega ingelost. Twee bioscoop kaartjes voor de nieuwste productie van Nordisk Filmselskab "Fasandræberne".

Een film waarvan heel veel verwacht werd en daarom waarschijnlijk een beetje is tegengevallen. 

Maar de printmachine thuis is keurig aan het werk gebleven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig, laat gerust een reactie achter!