Over dingen en doetjes in Denemarken.

woensdag 9 april 2014

Ook afgestreept !


Een keer per jaar is er visitatie voor de jongeren die naar mijn beroepelijke mening in aanmerking komen voor een STU = en Særlig Tilrettelagt Ungdomsuddannelse, oftewel een specifiek individele jongerenopleiding.
Als ik een aanvraag schrijf, dan houdt dat in dat de jongere het recht op deze opleiding heeft en áls het wordt afgewezen het wettelijk recht op klagen heeft.

Hier liggen drie mappen met in totaal 20 aanvragen, aangevuld met rapporten van psychiaters, dokters, psychologen en terapeuten, uitspraken van scholen en opleidingen, papieren van de jeugdzorg of het arbejdsbureau enz. enz. (wat ik allemaal heb moeten lezen).
Elke aanvraag is het product van een langdurend proces en daarom is het een verademing als het af is.

20 heb ik er geschreven voor de STU in onze gemeente; vijf heb ik geschreven voor schoolverlaters van de dovenschool, 2 voor jongeren die in een instituut wonen en 2 voor jongeren uit Vejle, die hier naar school gaan.



Vandaag heb ik de Fredericia jongeren overgedragen aan het visitatie-team in onze gemeente.
Met een persoonlijk commentaar natuurlijk.

Afkruisen dus!




1 opmerking:

Gezellig, laat gerust een reactie achter!