Over dingen en doetjes in Denemarken.

vrijdag 18 oktober 2013

Zou dat nu zo gezond zijn?

Het lijkt wel of er een aantal, vooral jongere, mensen zijn die bang zijn voor voedsel.
Ik heb een paar jonge collega's, waar ik een beetje ziek van wordt als ik ze zie eten. Vooral weinig; een worteltje, misschien vier erwtjes, een miniscuul stukje vlees..... Nooit geen brood (hooguit een halv sneetje roggebrood). Ze gaan over hun nek als er teveel wordt aangeboden; houden vaak niet van vis en ander seafood...
Zitten te prikken en te steken in de heerlijkste gerechten....

Ik krijg er de kriebels van en denk vaak: 
"zou dat nu zo gezond zijn?"

Dit kwam ter sprake omdat ik vertelde dat we waren gaan eten bij "restaurant Flammen". 
"Nee, brrrr", zei er eentje, "mij niet gezien, al dat vieze vlees en die droge sla"... 
Ik ben verbaasd; het eten was er heerlijk. Met zorg toebereid; zo vers als bijna nergens; top service.
En je kunt toch zelf kiezen wat en hoeveel je eet!??!

Deze palingdunne collega's doen ook veel aan extreme sporten. Lopen halve marathons, gaan vier keer per week uren naar de sportschool en vinden het vreselijk als ze een dagje moeten luieren.

Ik denk maar: Pas een beetje op je lichaam. Het moet tenslotte een leven lang mee!


2 opmerkingen:

  1. Tja, waar voelt iemand zich goed bij?
    Ik hoor bij de groep die weet, dat ik meer zou moeten bewegen en ook minder eten/snoepen zou goed zijn........

    Maar alles in het extreme, ook aan de gezonde kant, daar zet ik ook mijn vraagtekens bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Te weinig eten en te veel sporten is net zo ongezond als te veel eten en te weinig sporten.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!