Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 23 januari 2012

Werkplek.


Ik werk in een zogenaamde open kantoorruimte. Ik maakte een paar foto's met mijn mobieltje en erg duidelijk zijn ze niet. Maar zo ziet het eruit als je de deur binnenstapt. Mijn bureau staat links achteraan.


Vooraan rechts is onze vergaderhoek. We houden eens per maand een gezamelijke studieadviseur-vergadering voorafgegaan door een personeelsvergadering. En dan heeft iedereen nog zijn eigen vergaderingen, dus er wordt druk gebruik gemaakt van deze hoek.


Rechts achterin hebben we wat zitjes waar we gesprekken met jeugd en jongeren hebben. Ze komen bij ons voor advies voor studie, omdat ze gestopt zijn met een opleiding, voor alternatieven binnen een beroepsopleiding en nog veel meer....
Om het wat op te fleuren hebben we een wand volgeplakt met kaarten die je overal in bioscopen en café's kunt krijgen.


Hier zie je zo'n praathoek. Een beetje saai, maar de tafel moet vrij zijn om grote tekeningen op te kunnen maken. Ik ben een voorspreekster van tekenen en beelden in plaats van bla..bla..bla..


Hier dan mijn bureau. Vandaag waren we maar met drie man op kantoor, soms zijn we met acht of meer. Want we zitten niet vaak op kantoor, maar zijn meestal te vinden op de scholen en opleidingen van de stad. In totaal werken we met 20 mensen, alles inclusief! Maar dan dekken we ook twee gemeentes......

In het begin vond ik het vervelend om in een open kantoor te werken; nu is het heerlijk. Inspirerend en gezellig. De jongeren die komen vinden het prettig om in een hoek van deze ruimte te praten; dat zeggen ze in elk geval. Het werk niet zo counseling-achtig misschien.

Maaaar, waarschijnlijk verhuizen we deze zomer. We gaan een ruimte huren die dichter bij de middelbare scholen en opleidingen ligt. Ik zal de ruimte missen......

Meer lezen? : www.uu-lillebaelt.dk 
het is wel in het deens :-)





1 opmerking:

  1. Leuk om je werkplek te zien. Heb je je bureau opgeruimd voor de foto, of ben je altijd zo netjes? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!