Over dingen en doetjes in Denemarken.

maandag 3 oktober 2011

Vrouw.

Als je maar lang genoeg wacht, dan krijg je wat je wilt!! We hebben een nieuwe regering met een vrouw als premier. Dat is een primeur; het is de eerste keer dat een vrouw deze post bezet in dit land. Ja, ik weet best dat Duitsland zijn Merkel heeft en Engeland zijn Maggie heeft gehad, maar ik vind het toch iets historisch over zich hebben. Deze vrouwelijke premier (social demokraten) heeft een minderheidsregering op poten gezet met twee andere partijen, een linkse en een moderate. En het is gelukt, morgen is het hier "prinsjesdag".

Er zijn nog meer records gebroken. Minister van belasting, 26 jaar; de jongste miníster ooit (als je hem hoort weet je dat hij "oud" geboren is); Ministerie van gelijke rechten, kerk en scandinavische samenwerking - Manu Sareen, geboren in Indie en de eerste persoon van buitenandse herkomst die minister wordt; Volksgezondheid, een jonge vrouw, 7 maanden zwanger. Nee, traditioneel is het niet, wel spannend en interessant. Ik ben wel voor veranderingen en omdat ik met veel, ook veel jongere collegaas werk, weet ik hoe knap ze kunnen zijn! In deze crisistijden zijn we aan nieuw denken toe. Wie weet?! Tot nu toe hebben ze mijn zegen. En..........eindelijk een VROUW.

1 opmerking:

  1. Spannend hoor al die primeurs! Ik hoop dat ze veel goeds kunnen doen voor het land.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig, laat gerust een reactie achter!